کد خبر : 194105
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 فوریه 2022 - 22:53

وحدت در شهرهای مرزی و تلفیقی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است

وحدت در شهرهای مرزی و تلفیقی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است

ایسنا/خراسان رضوی رییس مرکز اسلامی خراسان رضوی گفت: وحدت در شهرهای مرزی و تلفیقی خوف و بیم بر جان دشمنان نظام انداخته و همین موضوع باعث شده توجه دشمن به این مناطق بیشتر شده و برای گمراهی جوانان در این مناطق تلاش فراوانی کند و از هیچ کاری برای تفرقه‌اندازی بین تسنن و تشیع دریغ نخواهد

وحدت در شهرهای مرزی و تلفیقی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است

ایسنا/خراسان رضوی رییس مرکز اسلامی خراسان رضوی گفت: وحدت در شهرهای مرزی و تلفیقی خوف و بیم بر جان دشمنان نظام انداخته و همین موضوع باعث شده توجه دشمن به این مناطق بیشتر شده و برای گمراهی جوانان در این مناطق تلاش فراوانی کند و از هیچ کاری برای تفرقه‌اندازی بین تسنن و تشیع دریغ نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام علیرضا جوانشیری عصر روز چهارشنبه، ۲۰ بهمن، در حاشیه سفر به تایباد و شرکت در محفل ادبی و بصیرتی طلوع در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دوران سیاه ستم‌شاهی با ۲۵۰۰ سال حکومت تنها توانست وابسته به بیگانگان و دولت‌های استعمارگر باشد و قسمت‌هایی از کشور را واگذار کند اما امروز جوانان ایرانی به برکت انقلاب حاضر به معامله یک وجب از خاک کشورشان نیستند. ما در شهرهای مرزی و تلفیقی مانند تایباد، تربت‌ جام و خواف شاهد غیرت مردم اهل سنت و شیعه هستیم که کنار یکدیگر برای حفظ انقلاب تلاش می‌کنند.

وی افزود: دهه فجر یادآور حماسه‌ای به بزرگی انقلاب اسلامی است که نقش شعر و شاعر در آفرینش این حماسه بزرگ و تاریخی نقشی بی‌بدیل و بی‌نظیر به‌شمار می‌رود. شاعران با شعرهای‌شان در وصف انقلاب خاری بر چشمان ناپاک دشمنان نظام مقدس اسلامی هستند.

جوانشیری خاطرنشان کرد: شعر و شاعر در کوران انقلاب به عنوان یک عامل محرک برای حرکت‌های توفنده اجتماعی و استبداد نظامی ستم‌شاهی با قدرت و قوت وسط میدان نقش‌آفرینی کرد. در طول تاریخ هر جا حماسه‌ای شکل گرفت، شعر و شاعر آنجا نقش‌آفرینی کرده است.

وی به نقش و جایگاه شاعران انقلابی در زمان هشت سال جنگ تحمیلی در جبهه‌های حق علیه باطل اشاره و بیان کرد: در سنگر تبلیغات جبهه‌ها نوحه‌ها، مرثیه‌ها و اشعار حماسی که در جمع رزمندگان سروده می‌شد، عامل مهمی در پیروزی جنگ نابرابر ایران و عراق بود. شاعران با سرودن شعرهای خود به رزمندگان روحیه جنگیدن در برابر ظلم می‌دادند. امروز که دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام اسلامی بستر را در فضای مجازی برای گمراهی جوانان ما فراهم کرده‌اند، شاعران باید نقش خود را پررنگ‌تر از گذشته برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و انتقال آن به نسل جوان ایفا کنند.

وی تاکید کرد: ملت ایران ملتی با بصیرت بالا، متعهد و مقاوم است که منبع سرشاری از نخبگان و دانشمندان را داراست. شاعران از این منابع غنی هستند و باید با پرورش صحیح آن در راستای اهداف نظام با سرودن شعرهای انقلابی نقشه‌های خام دشمنان را نابود و خواب را بر چشمان مستکبران حرام کنند.

رییس مرکز اسلامی خراسان رضوی گفت: با گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به جرات می‌توان گفت ما تقریبا در هیچ حوزه‌ای نیاز به دولت‌های بیگانه نداریم. در حوزه‌های نانوتکنولوژی، غنی‌سازی اورانیوم، درمانی، شعر و… دانشمندان و نخبگان فراوانی داریم که همه از نسل جوان و باغیرت هستند و کشور را به سمت بی‌نیازی از بیگانگان هدایت می‌کنند.

این محفل ادبی ۲۰ بهمن ماه جاری با موضوع اشعار انقلابی و با محوریت دهه فجر با حضور رییس مرکز اسلامی خراسان رضوی و جمعی از مسولان شهرستان و همچنین شاعران شهرستان‌های تربت‌ جام، باخرز و تایباد در سالن مفاخر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد برگزار شد و در پایان از شاعران تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.