کد خبر : 196489
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 21 آوریل 2022 - 18:26

استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قزوین

استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قزوین

استاندار قزوین گفت: لازم است ظرفیت‌های مردمی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه برای نسل جدید و جوان بکارگیری شود. به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، محمدمهدی اعلایی در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه تشکیل

استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قزوین

استاندار قزوین گفت: لازم است ظرفیت‌های مردمی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه برای نسل جدید و جوان بکارگیری شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، محمدمهدی اعلایی در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه تشکیل این جلسه تصمیم‌گیری برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت با نگاهی فرابخشی و فرا دستگاهی است و نباید به ارائه گزارش دستگاه‌های متولی امر ایثار و شهادت محدود شود.

استاندار قزوین افزود: فرهنگ ایثار و شهادت از عوامل وجودی و ابقایی جمهوری اسلامی است ولی هرچقدر این فضا دولتی و حاکمیتی دنبال شود اثرگذاری کاهش پیدا کرده و اگر می‌خواهیم به گذشته برگردیم دستگاه‌های اجرایی باید از حوزه اقدام و عمل خارج شده و به سمت حوزه حمایت از کسانی که علاقه مند، وفادار و متعهد به این موضوع هستند، بروند.

وی با اشاره به اقدامات خوب کانون فرزندان شهید استان در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: حضور نهادهای غیردولتی، جوان و مردم نهاد با تبیین یک روش مناسب می‌تواند به اثرگذاری بیشتر این شورا تبدیل شود، در غیر اینصورت موضوعات به مسائل سخت افزاری محدود می شود و به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

نماینده عالی دولت در استان قزوین با بیان اینکه البته این موضوع به معنای انکار اقداماتی که قانون تعریف کرده نیست و آن‌ها هم باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: باید علاوه بر موضوعات قانونی، این جلسات با حضور فعالین غیردولتی دنبال شود تا شاهد یک نتیجه و اثرگذاری مطلوب در حوزه ایثار و شهادت باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به تغییر رویکرد دولت و انتطار مردم از دولت، باید خالص‌ترین و اثرگذارترین رفتار توسط این دولت رقم بخورد و نباید در یک دور باطل قرارگرفته و گرفتار رفتارهای کلیشه‌ای شویم.

اعلایی اظهار کرد: جهاد تبیین با موضوع ایثار و شهادت هم خوانی دارد و مطرح شدن آن به دلیل این است که در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کوتاهی داشته‌ایم و نسل جدید تعریف درستی از ایثار و شهادت ندارند.

اعلایی با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌ها باید مشاور امور ایثارگران داشته باشند و نگاه‌ها به سمت اثرگذاری و تدوین راهبرد آسیب شناسی و آسیب زدایی باشد، اضافه کرد: باید یک فضای جدیدی در حوزه جهاد تبیین با محوریت مشاوران ایثارگری مدیران دستگاه های اجرایی ایجاد شود.

انتهای پیام/

منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.