کد خبر : 208728
تاریخ انتشار : شنبه 13 می 2023 - 11:47

همه چیز درباره ارز دیجیتال شیبا

همه چیز درباره ارز دیجیتال شیبا

باید پذیرفت که دنیای ارزهای دیجیتال گسترده‌تر از آنی است که فکر می‌کنیم. تعداد رمزارزها هر روز درحال افزایش هستند و هر روز نام‌های جدیدی در این حوزه شنیده می‌شود که اگر بخواهیم با آگاهی اقدام به خرید آن‌ها کنیم، نیازمند دانستن عمیق درموردشان هستیم.  ارز دیجیتال شیبا (***** INU) هم از نام‌هایی است که شاید

همه چیز درباره شیبا

باید پذیرفت که دنیای ارزهای دیجیتال گسترده‌تر از آنی است که فکر می‌کنیم. تعداد رمزارزها هر روز درحال افزایش هستند و هر روز نام‌های جدیدی در این حوزه شنیده می‌شود که اگر بخواهیم با آگاهی اقدام به خرید آن‌ها کنیم، نیازمند دانستن عمیق درموردشان هستیم. 

ارز دیجیتال شیبا (***** INUهم از نام‌هایی است که شاید در بازار به اندازه رمزارزهای معروف شناخته نشده باشد؛ اما در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی کسب کرده است و جستجوی قیمت شیبا و رصد نمودارهای آن به فعالیتی رایج در بین هواداران حوزۀ ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. 

در راستای شناخت این ارز دیجیتال جذاب، این مقاله قصد دارد تا اطلاعات مفیدی را از جنبه‌های مختلف در اختیار شما قرار دهد. پس همراه ما باشید تا بیشتر این رمزارز را بشناسیم.

شیبا اینو (Shiba Inu)  یا همان SHIB  چیست؟

ارز دیجیتال شیبا

قبل از هر توضیحی درمورد ارز دیجیتال شیبا اینو  (SHIB)باید گفت که این رمزارز برای پاسخ به یک سوال ساده ایجاد شد: اگر یک پروژۀ ارز دیجیتال، 100 درصد توسط افراد فعال در آن حوزه اداره شود چه اتفاقی می‌افتد؟

پاسخ به این سوال، سنگ بنای به وجود آمدن شیبا شد. یعنی یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم (ETH) که نام آن از نژاد یک سگ ژاپنی گرفته شد و در آگوست 2020 توسط یک فرد یا گروه ناشناس به نام “Ryoshi” (مانند ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین (BTC)، هیچ چیز دیگری در مورد هویت واقعی آنها وجود ندارد) ایجاد شد. 

شیبا کار خود را با عرضه کلی یک کوادریلیون توکن آغاز کرد. به عبارتی دیگر، برخلاف بیت کوین، که به منظورِ کمیاب بودن طراحی شده است، SHIB  عمداً بصورت فراوان در دسترس است و در حال حاضر، 549 میلیارد سکه Shiba Inu  در گردش معاملات ارز دیجیتال وجود دارد.

گفتنی است که شیبا یک توکن طراحی شده به عنوان یک آلترناتیو و جایگزین سازگار با اتریوم برای Dogecoin (DOGE) نیز هست، تا حدی که برخی از طرفداران شیبا، از آن به عنوان “قاتل دوج کوین” یاد می کنند.

شیبا همانند DOGE، با عرضۀ اولیه یک کوادریلیون سکۀ در گردش خود، به فراوانی یافت می‌شود و اکوسیستم آن، از پروژه‌هایی مانندNFT  پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر تمامی این موارد، شیبا دارای صرافی غیرمتمرکز (DEX) خود هم هست. ********* DEX  که در ژوئن 2021 راه‌اندازی شد، می‌تواند برای معاملۀ ارزهای دیجیتال متعدد با توکن‌های SHIB استفاده شود و مانند سایر استخرهای نقدینگی، کاربران می‌توانند برای کسب سود، توکن‌هایی را در استخر SHIB ShibaSwap  سپرده‌گذاری کنند. لازم به ذکر است که SHIB توکن بومی شبکه Shiba Inu و یک توکن ERC-20 است.
حال  سوال اینجاست که اگر شیبا شباهت‌هایی به DOGE  دارد، نقاط تفاوت آن‌ها در کجاست؟ بخش بعدی به این موضوع می‌پردازد. 

شیبا چه تفاوتی با DOGE دارد؟

شیبا، بر خلافDOGE، با اکوسیستم اتریوم سازگار است که به افراد اجازه می‌دهد تا برنامه‌های رمزنگاری‌ شده‌ای مانند ShibaSwap ایجاد کنند که یک DEX است که به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌ها را بدون واسطه معامله کنند و به اشتراک بگذارند. 

در همین راستا، در آینده، شیبا قصد دارد یک پلتفرم NFT و سیستم حاکمیتی مبتنی بر DAO را برای اکوسیستم شیبا به نام (DoggyDAO) منتشر کند.

فراز و نشیب قیمتی شیبا چگونه بوده است؟

در سال 2021، شیبا اینو که دومین میم کوین (MEME COIN) از نظر ارزش بازار تلقی می‌شد، ناگهان یک افزایش ارزشی چشمگیر را تجربه کرد. بدین صورت که قیمت SHIB با 52 درصد افزایش قیمت، از 0.0000000000168 دلار در 1 ژانویه 2021 به 0.00008845 دلار در 28 اکتبر 2021 افزایش یافت و این بالاترین قیمت این ارز دیجیتال در تاریخ آن بوده است.

با این حال، در سال 2022، بازار ارزهای دیجیتال به دلیل یک سری از شکست‌ها در صنعت رمزارز، مانند سقوط اخیر Terra-UST، ترس از رکود اقتصادی و سایر مسائل مهم اقتصاد کلان، مجددا سقوط کرد و در نتیجه، وضعیت برای شیبا نیز به خوبی پیش نرفت و از 28 اکتبر، با زیانی 65 درصدی را معامله شد. 

آخرین اتفاقات قیمتی که در ماه مه و ژوئن 2022 رخ داد، بازار شاهد سقوط shiba inu بود و منجر به این شد که قیمت فعلی آن بسیار کمتر از اوج تاریخی خود باشد.

در همین راستا، کسانی که قبل از اولین انفجار در ماه مه روی توکن SHIB سرمایه‌گذاری کردند، وضعیت خوبی داشتند، اما بسیاری نیز به دلیل نوسانات بالای بازار، مبالغ قابل توجهی از سرمایه‌گذاری خود در صنعت کریپتو را از دست دادند.

 

 

پروژه‌های شیبا 

شیبا چیست؟در ژوئیه 2022، شیبا وارد تعامل با کمپانی The Third Floor، بزرگ‌ترین استودیوی تصویرسازی که در حوزۀ سینما، تلویزیون، بازی‌های ویدیویی، VR/AR  و سرگرمی‌های مبتنی بر مکان فعالیت می‌کند، شد.
این همکاری به منظور ایجاد و توسعۀ یک پروژه متاورس به نام SHIB: *** Metavrse است که در آن، دارندگان توکن، می‌توانند زمین بخرند، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) برنده شوند و با توکن‌هایی مانند BONE (که محدودترین ارز در بین ارزهای شیبا inu است و توکن آن به 107646 واحد محدود بوده و به افرادی که تراکنش‌ها را تایید می‌کنند، جوایز سهام ارائه می‌کند)، LEASH  (که دارای 250 میلیون واحد است و برای رای دادن به کاربران shiba inu در مورد پیشنهادات مختلف استفاده می‌شود) و SHIB معامله کنند.
در همین راستا، کمپانی *** Third Floor از خلاقیت بصری و تخصص خود برای کمک به طراحی و ساخت تنظیمات مجازی، ساختمان‌ها و مکان‌های دیدنی برای دنیای واقعی الهام گرفته از شیبا استفاده می‌کند.

خرید و فروش شیبا چگونه انجام می‌شود؟

یکی از بهترین روش‌ها برای خرید یا فروش شیبا، صرافی‌های آنلاین خارجی و داخلی است. البته از آنجایی که بواسطۀ محدودیت‌های اعمال شده از سوی صرافی‌های خارجی، کاربران ایرانی امکان احراز هویت در این صرافی‌ها و بازکردن حساب کاربری را ندارند، پیشنهاد ما به شما، عضویت در صرافی‌های معتبر داخلی و انجام خرید و فروش شیبا  از طریق آن‌هاست. 

استفاده از شیبا چه مزایایی دارد؟

از آنجایی که SHIB به عنوان توکن اتریوم صادر می‌شود، با اکوسیستم وسیع اتریوم سازگار است و مزایایی چون سازگاری با کیف پول‌های اتریوم، نظیر کیف پول Coinbase، در دسترس بودن در مبادلات غیرمتمرکز، داشتنِ پتانسیلِ ورود به برنامه‌های کاربردی Defi مبتنی برETH  و  NFT Marketsاز مزایای استفاده از آن هستند. همچنین شما می‌توانید در تمام کیف پول‌های سازگار با اتریوم این رمزارز را نگهداری کنید.

سخن آخر

در حال حاضر Shiba Inu از نظر رشد قیمتی، در سطح بسیار مهمی قرار دارد و می تواند تجربۀ یک جنبش بزرگ یا پایین را در سال 2022 داشته باشد. هرچند که در معاملات رمزارز، عملکرد قیمت گذشته نمی‌تواند هیچ تضمینی برای بازده‌های آینده داشته باشد. با همۀ این اوصاف، سرمایه‌گذاری در این رمزارز، می‌تواند در شرایط کنونی، معامله‌ای کم‌ضرر باشد. 

بنابراین اگر قصد سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال را دارید، با شناخت بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی می‌توانید خرید و فروش این ارز دیجیتال را آغاز کنید. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.