کد خبر : 208845
تاریخ انتشار : شنبه 29 جولای 2023 - 16:01

۴۰۰ برنامه در هفته ملی مهارت برگزار می‌شود / رشد ۴۲ درصدی آموزش‌های مهارتی در گلستان

۴۰۰ برنامه در هفته ملی مهارت برگزار می‌شود / رشد ۴۲ درصدی آموزش‌های مهارتی در گلستان

حمزه کرایلو در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: از ابتدای سال تاکنون هزار و ۸۸۹ دوره در قالب ۴۸۸ رشته برگزار کردیم و بیش از ۱۳ هزار نفر دوره با یک میلیون و ۶۳ هزار و ۱۳۲ نفر ساعت در استان آموزش دیدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۴۰ درصد

۴۰۰ برنامه در هفته ملی مهارت برگزار می‌شود / رشد ۴۲ درصدی آموزش‌های مهارتی در گلستان

حمزه کرایلو در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: از ابتدای سال تاکنون هزار و ۸۸۹ دوره در قالب ۴۸۸ رشته برگزار کردیم و بیش از ۱۳ هزار نفر دوره با یک میلیون و ۶۳ هزار و ۱۳۲ نفر ساعت در استان آموزش دیدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی گفت: در تابستان امسال طرح مهارت‌ آموزی را با ۷ دستگاه اجرایی برگزار کردیم. افراد در ۲ دوره سنی ۱۲ الی ۱۵ و ۱۵ الی ۱۸ سال در بیش از ۷۰ کارگاه مهارتی تا نیمه شهریور ماه آموزش می‌بینند. برای این  کارآموزان کارت مهارت صادر خواهد شد و بیش از ۸۰۰ نفر در استان در این دوره در حال آموزش هستند.

وی تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد جمعیت استان در روستاها سکونت دارند و باید به نسل جوان آموزش‌‌های مهارتی متناسب با ظرفیت‌های روستا ها داده شود. با این اقدام در توانمندسازی افراد و نیز جلوگیری از مهاجرت به شهرها کمک می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: درسالجاری در ۱۰۳ روستای محروم استان در قالب طرح ۴۰۴۰ آموزش‌های مهارتی داده خواهد شد که عمده آموزش‌های مهارتی در حوزه کشاورزی خواهد بود. در حال حاضر آموزش‌های مهارتی در پنل‌های خورشیدی، گلخانه با رویکرد فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در حوزه کشاورزی در استان شروع شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.