کد خبر : 121527
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 نوامبر 2021 - 19:14

ضرورت ایجاد اتاق فکر برای نوآوری در تولیدات مشاغل خانگی

ضرورت ایجاد اتاق فکر برای نوآوری در تولیدات مشاغل خانگی

ایسنا/اصفهان یک فعال حوزه مشاغل خانگی با تأکید بر ضرورت حمایت از پیشرانان این حوزه، گفت: برای نوآوری در تولیدات مشاغل خانگی باید اتاق فکری ایجاد شود، تا محصولات کاربردی تولید شوند. الهام جمشیدی که در حوزه بافت و تولید گلیم فعالیت دارد، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حوزه مشاغل خانگی به صورت گروهی، نقشه

ضرورت ایجاد اتاق فکر برای نوآوری در تولیدات مشاغل خانگی

ایسنا/اصفهان یک فعال حوزه مشاغل خانگی با تأکید بر ضرورت حمایت از پیشرانان این حوزه، گفت: برای نوآوری در تولیدات مشاغل خانگی باید اتاق فکری ایجاد شود، تا محصولات کاربردی تولید شوند.

الهام جمشیدی که در حوزه بافت و تولید گلیم فعالیت دارد، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حوزه مشاغل خانگی به صورت گروهی، نقشه ها سری بافی می شود.

وی با انتقاد بر اینکه برخی ادارات و دستگاه ها همکاری لازم را در حوزه مشاغل خانگی ندارند، گفت: به عنوان مثال پیشتیبان هایی که از سوی جهاد دانشگاهی به دستگاه های مختلف معرفی می شوند، در صدور مجوز آن‌ها سختگیری می شود و این کار را برای فعالان مشاغل خانگی مشکل کرده است.

این فعال حوزه مشاغل خانگی در اصفهان ادامه داد: از سوی دیگر در بحث بیمه بخشنامه هایی صادر می شود که در استان اجرا نمی شود.

جمشیدی، با تأکید بر اینکه برای توسعه مشاغل خانگی، حمایت از پیشرانان بسیار تأثیرگذار است، گفت: البته اختصاص تسهیلات به عنوان تسهیلگر برای ادامه فعالیت مؤثر است، اما اگر از پیشران ها حمایت و مجوزهای لازم بدون سختگیری ارائه شود، می توان به توسعه مشاغل خانگی امیدوار بود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه آموزش، جهاد دانشگاهی وبینارهایی را برگزار می کند که مفید است. البته اگر در این برنامه ها موارد تسهیلگری عنوان شود، فعالیت در بخش مشاغل خانگی راحت تر می شود.

به اعتقاد جمشیدی، باید مرکز شبکه سازی وجود داشته باشد که پیشرانان به آن مراجعه کنند، چراکه این افراد می خواهند تجربه های خود را در اختیار افراد تازه وارد حوزه مشاغل خانگی، قرار دهند.

این فعال حوزه مشاغل خانگی با اشاره به مهمترین ظرفیت های مشاغل خانگی در استان برای سرمایه گذاری، گفت: امروز در حوزه صنایع دستی همچون فرش، گلیم، میناکاری، تراشکاری، گوهرتراشی و … ظرفیت مناسبی برای توسعه مشاغل خانگی وجود دارد.

وی معتقد است برای توسعه مشاغل خانگی باید بر نوآوری و تنوع تولیدات این حوزه تمرکز کنیم تا بتوانیم بازاری در کشور و همچنین سطح منطقه و بین الملل ایجاد کنیم.

جمشیدی تأکید کرد: برای نوآوری در تولیدات مشاغل خانگی باید اتاق فکری ایجاد شود، تا محصولات کاربردی تولید شوند.

این فعال حوزه مشاغل خانگی یادآور شد: به طور قطع چند سال آینده کشور از رکود اقتصادی خارج می شود، بنابراین برای جلوگیری از منسوخ شدن هنرها، از امروز باید به مردم آموزش های لازم را ارائه کنیم.

وی در خصوص طرح ملی توسعه مشاغل نیز گفت: اگر جهاد دانشگاهی در این طرح از پیشران ها حمایت بیشتری کند، با توجه به تجربه و شناخت آنها از بازار، می تواند موجب توسعه بازار مشاغل خانگی شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.