کد خبر : 126480
تاریخ انتشار : شنبه 27 نوامبر 2021 - 15:20

یک سفر خاطره‌انگیز در شهرستان مرزی تایباد

یک سفر خاطره‌انگیز در شهرستان مرزی تایباد

فرماندار تایباد گفت: مرزی بودن منطقه، جاذبه‌های دیدنی از جمله روستاهای زیبا و اخلاق نیک مردم تایباد نظر گردشگران را به خود جلب کرده است. حسین شرافتی‌راد در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، اظهار کرد: این شهرستان مرزی با روستاهای زیبا و مناطق دیدنی، آثار تاریخی و مذهبی و همچنین مردم شیعه و تسننی که

یک سفر خاطره‌انگیز در شهرستان مرزی تایباد
فرماندار تایباد گفت: مرزی بودن منطقه، جاذبه‌های دیدنی از جمله روستاهای زیبا و اخلاق نیک مردم تایباد نظر گردشگران را به خود جلب کرده است.

حسین شرافتی‌راد در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، اظهار کرد: این شهرستان مرزی با روستاهای زیبا و مناطق دیدنی، آثار تاریخی و مذهبی و همچنین مردم شیعه و تسننی که با آیین و سنت اسلامی و با وحدت و انسجام کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، نظر هر مسافر و گردشگری را به خود جلب کرده است.

وی با اشاره به مناطق دیدنی و گردشگری در تایباد افزود: روستاهای آبقه، ایله، پشته، کوه‌آباد، شیزن، جوزقان، حسینی، کهجه، سوران و کرات با زیبایی‌های خاص از مناظر طبیعی و زندگی ساده ساکنان آن موقعیت مناسبی را برای گذراندن ساعاتی خوش و یک سفر خاطره‌انگیز فراهم می‌کند.

فرماندار تایباد بیان کرد: مجموعه مزار مولانا زین‌الدین ابوبکر تایبادی، عباس آباد، شاهزاده قاسم در مشهدریزه و میل کرات از مهم‌ترین آثار تاریخی در این خطه است که مورد بازدید و استقبال مسافران قرار می‌گیرد.
|

وی ادامه داد: مرزی بودن منطقه، جاذبه‌های دیدنی و اخلاق نیک مردم تایباد از علل مهم انتخاب این منطقه برای گردش و مسافرت است. نوروز سال گذشته 10 هزار و 450 مسافر از مناطق دیدنی این شهرستان دیدن کردند.

شرافتی‌راد اظهار کرد: در سال گذشته مناطق کرات، کوه‌آباد، ایله، پشته، حسینی، سوران و جوزقان توانست با جاذبه‌های بیشتر مسافران را به سمت خود جلب کند.

فرماندار و رئیس شورای تامین تایباد گفت: یکی از مهم‌ترین علت‌هایی که مردم در استان‌ها و شهرهای همجوار این شهرستان را برای گذراندن تعطیلات انتخاب می‌کنند علاوه بر جاذبه‌های گردشگری امنیتی است که با وجود فاصله 18 کیلومتری به کشور ناامن افغانستان بر آن حاکم است.

وی گفت: مرزنشینان تایباد با همکاری و همدلی با مرزبانان و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی تلاش خود را می‌کنند تا امنیت کاملی را برقرار کرده و گردشگران اوقات خوشی را بدون ترس و اضطراب در این منطقه سپری کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.